Cuma, Nisan 21, 2006

'tutunamayanlar!!'


'tutunamayanlar'ı okuyorum aylardır!nasıl iştir bu demeyin.bitmiyo kitap bi türlü.sıkıldığım için mi?hayır.sindire sindire,aceleye getirmeden okumak için herhalde.ya da bitmesin kitap diye.arada başka kitaplar okudum,bitirdim.bunu bitiremiyorum.arada sırada elime alıp zevkle okuyorum,sürekli çantamda taşıyorum.parçam oldu kitap.
yıllar önce okumuştum aslında bu kitabı,üniversitedeyken.ama hiç bişi anlamadan okumuşum.öyle geliyo şimdi.sanırım zamanlama hatası yapmışım. sıkıcı bir roman olarak kalmıştı hafızamda.tabiki de değilmiş. iiyi ki ikinci kez okumaya niyetlendim.zamanı gelmiş...daha iyi anlıyorum şimdi 'tutunamayanlar'ı.bitmedi henüz ama kesinlikle herkese tavsiye edebileceğim bir kitap.ama lütfen doğru zamanda okunsun.
herşeye rağmen tutunmak isteyenler için tutunacak dal çok hayatta:)))gülümsemek için bakınız: yukarıdaki foto!!kemelciğimin şirin yeğeni ve köpüş:))
not:'tutunamayanlar'nedir?
- oğuz atay'ın en önemli eserlerinden biridir!!

4 yorum:

YALNIZLIK OKULU dedi ki...

bende aynı hatayı lise yıllarında yapmıştım...

gerçekten varmıdır kitabın okunma yaşı yada zamanı diye birşey merak ediyorum...

bir çocuk kitabı sadece çocukken mi okunur yada kızmı olamk gerekir cezmi ersözü daha çok severek okumak için(daha çok örnek verebilirim ama ilk aklıma gelenler bunlar)?

özlem dedi ki...

bence vardır bazı kitapların yaşı.hatta farklı yaşlarda farklı tatlar alınan kitaplar da vardır. çocuk kitaplarını ille çocuk yaşta okuyacaksın die bi kural yok tabii ki ,ama bazı kitapları da çocuk yaşta okuyup telef etmemek lazım:

YALNIZLIK OKULU dedi ki...

neye göre kitap alıyoruz ki nerden bileceğiz telef olup olmıycağını yada yaşımıza tutup tutmadığını...

özlem dedi ki...

belli bi seviyeden sonra,belli bi deneyimden sonra insan anlar zaten neyi sevip neyi sevmeyeceğini ya da seviyesine uygun olup olmadığını.(tabii bunu kitabın kabına bakıp anlamaz!!yazarına bakar,yazarın önceki eserlerine bakar,eleştirmenlarin yazılarına bakar vs vs)
bu konuda yönlendirmeye ihtiyacı olan çocuklardır yetişkinlerden ziyade.